Enter your search keyword or phrase and press enter.

31 lipca, 2021

Dynamiczny, mocny i stylowy – nowy motocykl Harley-Davidson Sportster S

Dynamiczny, mocny i stylowy – nowy motocykl Harley-Davidson Sportster S

Harley-Davidson® Sportster® S to całkowicie nowy motocykl sportowy zaprojektowany z myślą o zapewnieniu ekscytujących wrażeń z jazdy i zapoczątkowaniu nowej ery osiągów Sportstera. 121-konny silnik Revolution® Max 1250T V-Twin daje kierowcy Sportstera S władzę nad niesłabnącym momentem obrotowym na żądanie. Napięte, lekkie podwozie i wysokiej klasy zawieszenie zapewniają czułe, intuicyjne prowadzenie. Od świateł stopu do świateł stopu i od zakrętu do zakrętu, model Sportster® S oferuje motocyklistom niezwykłą moc i osiągi oraz tworzy nowy standard dla najbardziej trwałego modelu Harley-Davidson.

Sportster S trafi do dealerów Harley-Davidson jesienią tego roku, razem z linią motocykli Harley-Davidson z 2021 roku, z podstawową sugerowaną ceną detaliczną 14 999 dolarów.

„Sportster S jest kolejnym całkowicie nowym motocyklem zbudowanym na platformie Revolution Max i wyznacza nowy standard wydajności dla linii Sportster” – powiedział Jochen Zeitz, prezes, prezydent i dyrektor generalny Harley-Davidson. „To jest Sportster następnej generacji, którego definiuje moc, wydajność, technologia i styl. Jest to część naszego zobowiązania do wprowadzania motocykli, które są zgodne z naszą strategią zwiększania atrakcyjności i napędzania dziedzictwa Harley-Davidson.”

Stylizacja wskazuje moc

Z profilu, model Sportster S sprawia wrażenie przygarbionego i potężnego. Zbiornik paliwa i tylna część kadłuba podkreślają silnik jako dominujący element centralny motocykla. Masywna przednia opona przypomina pozbawiony błotników przód klasycznego bobbera, podczas gdy tylna część, wysoko zamontowany wydech i wąskie siedzenie solo czerpią inspirację z motocykla Harley-Davidson XR750 flat tracker. Grube odwrócone widelce i szerokoprofilowe opony sugerują wyczynowy motocykl sportowy.

„Każdy wizualny element designu modelu Sportster S jest wyrazem surowej mocy motocykla” – powiedział Brad Richards, wiceprezes Harley-Davidson ds. stylizacji i designu. „To jest wilk w wilczej skórze”.

Układ napędowy jest podkreślony wykończeniem Chocolate Satin na lekkich, magnezowych pokrywach silnika. Tekstury, kolory, wykończenia i detale zostały dobrane w taki sposób, aby nadać modelowi Sportster S wygląd niestandardowego motocykla wystawowego, który po prostu stoi w garażu właściciela.

Wzmocnione osiągi

Mechanicznym sercem modelu Sportster S jest silnik Revolution Max 1250T o pojemności 1250 cm3. Ta nowa wersja najnowszego silnika V-Twin chłodzonego cieczą,  jest dostrojona do wytwarzania ogromnego momentu obrotowego przy niskich obrotach, z krzywą momentu obrotowego, która pozostaje płaska w całym zakresie mocy – osiągi silnika zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić silne przyspieszenie od samego początku i solidną moc w średnim zakresie obrotów. Aby zminimalizować całkowitą masę motocykla, silnik jest zintegrowany z pojazdem jako centralny element podwozia. Zastosowanie lekkich materiałów pomaga osiągnąć pożądany stosunek mocy do masy. Gotowy do jazdy, z napełnionym zbiornikiem paliwa o pojemności 11 litrów, model Sportster S waży zaledwie 228 kg. Wysoko zamontowany układ wydechowy został zaprojektowany tak, aby wytwarzać przyjemne brzmienie o niskiej częstotliwości.

Technologia poprawiająca jazdę

Model Sportster S jest wyposażony w szereg technologii zaprojektowanych w celu zwiększenia doznań z jazdy. Trzy wstępnie zaprogramowane, wybieralne tryby jazdy (Sport, Road i Rain) elektronicznie kontrolują charakterystykę osiągów motocykla oraz poziom wpływu technologii. Dwa tryby niestandardowe mogą być wykorzystane przez kierowcę do stworzenia zestawu charakterystyk osiągów odpowiadających osobistym preferencjom lub w szczególnych sytuacjach. Usprawnienia bezpieczeństwa kierowcy na zakrętach Harley-Davidson®, zbiór technologii mających na celu zwiększenie pewności kierowcy w nieoczekiwanych sytuacjach lub niekorzystnych warunkach drogowych, zostały zaprojektowane tak, aby dopasować osiągi motocykla do dostępnej trakcji podczas przyspieszania, zwalniania i hamowania, na prostej lub na zakręcie.

Okrągły ekran TFT o średnicy 4,0 cali wyświetla wszystkie przyrządy i obsługuje funkcje informacyjno-rozrywkowe generowane przez urządzenie mobilne kierowcy wyposażone w Bluetooth® i zestaw słuchawkowy w kasku, w tym muzykę, połączenia przychodzące i wychodzące oraz nawigację dostarczaną przez aplikację Harley-Davidson® App. Oświetlenie w technologii All-LED obejmuje reflektor Daymaker® Signature LED zaprojektowany tak, aby emitował jednorodny strumień światła, eliminując rozpraszające „gorące punkty”. Reflektor ma charakterystyczny owalny lub kapsułkowaty kształt, który dodaje stylu przedniej części nadwozia i pozwoli zidentyfikować model Sportster® S innym motocyklistom i kierowcom.

Zoptymalizowane podwozie

Układ napędowy jest elementem podwozia, co eliminuje tradycyjną ramę. Taka konstrukcja znacznie zmniejsza masę motocykla i daje w rezultacie bardzo sztywne podwozie, które przyczynia się do precyzyjnego prowadzenia. Spawany wahacz trellis z rur stalowych posiada wzmocnioną konstrukcję i wytłoczony element X, co dodatkowo usztywnia podwozie, a jego kształt dodaje motocyklowi charakterystycznego stylu.

Model Sportster® S wyposażony jest w pełni regulowane, wysokiej klasy zawieszenie przednie i tylne – widelce SHOWA® 43mm z odwróconą kasetą oraz tylny amortyzator SHOWA® Piggyback z rezerwuarem. Tylne zawieszenie posiada hydrauliczną regulację napięcia wstępnego za pomocą wygodnego pokrętła umieszczonego po lewej stronie motocykla. Lekkie, odlewane felgi aluminiowe z pięcioramiennym wzorem są obute w szerokie opony Dunlop®/Harley-Davidson® Series GT503. Wysokiej klasy komponenty hamulcowe Brembo zapewniają doskonałe wyczucie i wydajność hamowania. Pojedynczy przedni hamulec posiada nowy radialny monoblokowy czterotłoczkowy zacisk Brembo i tarczę o średnicy 320 mm. Tylny hamulec to dwutłoczkowy zacisk Brembo i tarcza o średnicy 260 mm.

Wysunięta do przodu dźwignia nożna i nisko umieszczona kierownica sprawiają, że motocyklista Sportster S przyjmuje agresywną postawę. Wysokość siedzenia bez obciążenia wynosi 75 cm, czyli wystarczająco nisko, aby większość jeźdźców mogła opuścić nogi podczas postoju. Dźwignie hamulca i sprzęgła są regulowane pod względem zasięgu, aby jak najlepiej dopasować je do rozmiaru dłoni lub preferencji motocyklisty. Model Sportster S jest fabrycznie przygotowany do zamontowania opcjonalnych podgrzewanych manetek, co zwiększa komfort jazdy w chłodne dni, a ponadto jest wyposażony w dwa dedykowane punkty zasilania dla podgrzewanego sprzętu (podgrzewane manetki i podgrzewany sprzęt jeździecki/odzież są sprzedawane oddzielnie) oraz port USB-C do ładowania telefonu lub innego urządzenia. Zewnętrzny czujnik temperatury otoczenia i ostrzeżenie o niskiej temperaturze na ekranie wyświetlacza ostrzegają kierowcę o zmieniających się warunkach. Tempomat i system bezpieczeństwa oparty na technologii zbliżeniowej należą do wyposażenia standardowego. Stalowy zbiornik paliwa mieści 11 litrów.

Kolory lakieru: Vivid Black; Stone Washed White Pearl; Midnight Crimson

Akcesoria

Akcesoria do modelu Sportster S dostępne w momencie wprowadzenia na rynek obejmują następujące kluczowe elementy:

– Zestaw konwersji Mid-Control
Przenosi lewe i prawe podnóżki oraz elementy sterowania nożnego z pozycji przedniej oryginalnego wyposażenia do pozycji środkowej na motocyklu. Może to zapewnić motocykliście bardziej atletyczną pozycję, a także lepsze dopasowanie dla osób, które nie mogą wygodnie dosięgnąć przednich elementów sterujących.

– Udogodnienia dla pasażera
Można zainstalować zestaw dla pasażera, zestaw podnóżka dla pasażera i zestaw oparcia dla pasażera (każdy sprzedawany oddzielnie). Zestaw pasażera i oparcie posiadają tapicerkę dopasowaną do siedzenia.

– Siedzenie Sundowner Solo
To siedzenie oferuje ulepszoną konstrukcję kubełka i piankę o kulistym kształcie, która poprawia komfort podczas długich podróży i dopasowuje się podczas bardziej agresywnej jazdy. Uszczelnione linie szwów zapobiegają wsiąkaniu wody w piankę. Detale w górnej pokrywie siedzenia podkreślają ogólny styl.

– Kompaktowa, zdejmowana przednia szyba
Czarne okucia montażowe i wsporniki oraz ciemny odcień przedniej szyby pasują stylistycznie do motocykla. Przednia szyba jest mocowana do widelca za pomocą szybko zwalnianych zacisków i można ją szybko i łatwo zamontować lub zdjąć.

– Sportster® S Tailbag
Ta torba tylna została zaprojektowana tak, aby pasowała do modelu Sportster® S i świetnie na nim wyglądała, dając kierowcy wygodną opcję bagażu na niezbędne podczas jazdy przedmioty. Zaleca się, aby torba tylna była zamontowana na dodatkowym siedzeniu (do nabycia osobno). Pojemność komory głównej można powiększyć z 8,2 litra do 11,5 litra.

O Harley-Davidson

Harley-Davidson, Inc. jest spółką macierzystą Harley-Davidson Motor Company i Harley-Davidson Financial Services. Nasza wizja: Budowanie naszej legendy i przewodzenie naszej branży poprzez innowacje, ewolucję i emocje. Nasza misja: Bardziej niż za budową maszyn, opowiadamy się za ponadczasową pogonią za przygodą. Wolność dla duszy. Naszą ambicją jest utrzymanie pozycji najbardziej pożądanej marki motocyklowej na świecie. Od 1903 roku firma Harley-Davidson definiuje kulturę motocyklową, oferując styl życia motocyklistów dzięki wyjątkowym i indywidualnie dopasowanym motocyklom, przeżyciom, akcesoriom motocyklowym, odzieży i wyposażeniu do jazdy. Harley-Davidson Financial Services zapewnia finansowanie, ubezpieczenie i inne programy, które pomagają motocyklistom wyruszyć w drogę.


Instagram / #Luxuryboutiquemagazine