Enter your search keyword or phrase and press enter.

6 maja, 2023

ROZMAWIAMY Z MATTEO ATTI, CMO VISTAJET – najbardziej podziwianej i zaufanej marki lotnictwa prywatnego na świecie

ROZMAWIAMY Z MATTEO ATTI, CMO VISTAJET – najbardziej podziwianej i zaufanej marki lotnictwa prywatnego na świecie

VistaJet słynie z charakterystycznej srebrno-czerwonej floty oraz z tego, że spełnia wszelkie potrzeby – niezależnie od tego, czy w powietrzu potrzebujesz w pełni wyposażonego apartamentu biznesowego, czy też zwyczajnie spokojnej przestrzeni z dala od domu. Przeprowadziliśmy wywiad z Matteo Atti, CMO tej ciągle rozwijającej się firmy czarterującej luksusowe odrzutowce. Dowiedzmy się nieco więcej o firmie i marketingu, który doprowadził do takiego sukcesu w świecie luksusowych podróży:

Proszę powiedzieć nam trochę więcej o VistaJet i swojej roli.

MA: Pełnię funkcję Chief Marketing Officer firmy VistaJet od 2016 roku oraz jej spółki grupowej Vista Global Holding (Vista) od momentu jej powstania w 2018 roku. W tym czasie wypozycjonowaliśmy wiodącą na rynku firmę VistaJet, jako najbardziej podziwianą i zaufaną markę lotnictwa prywatnego na świecie. W Vista dbam o markę, marketing, public relations i innowacje w usługach, koncentrując się na spełnianiu oczekiwań klientów.

Jako profesor nauki o luksusie na Uniwersytecie w Monako, spędziłem 20 lat pracując z luksusowymi i ikonicznymi markami, takimi jak Gucci za kadencji Toma Forda, Paul Smith, Bottega Veneta, Nokia i Vista.

Od 2004 roku VistaJet przewozi szefów korporacji, członków rządów i klientów prywatnych do 187 krajów, korzystając ze swojej floty srebrnych i czerwonych odrzutowców biznesowych – czyniąc globalną, elegancką i spójną usługę rdzeniem swojej oferty, zarówno pod względem estetycznym, jak i operacyjnym.

Co odróżnia VistaJet od innych usług czarterowych?

MA: Podczas gdy prywatne odrzutowce są synonimem luksusu i efektywności podróży, czarter samolotu jest często nieprzewidywalnym doświadczeniem.

VistaJet oferuje unikalny produkt – gwarantując samolot dostępny dla swoich klientów w dowolnym czasie i miejscu, z najwyższym poziomem usług i spójnym doświadczeniem podczas każdego lotu. Podczas gdy w luksusowych sklepach detalicznych lub pięciogwiazdkowych hotelach może to być zwyczajem, w lotnictwie prywatnym nikt nigdy tego nie próbował – ponieważ wymaga to ogromnego poziomu koordynacji, aby być w stanie tak samo obsługiwać klientów z każdego lotniska na świecie, 365 dni w roku.

Renomowany serwis VistaJet – od w pełni wyposażonych apartamentów biznesowych do relaksujących pomieszczeń rodzinnych, przygotowanych przez British Butler Institute, MedAire, Norland College i Wine & Spirit Education Trust, jest niezrównany. Stwarza to poczucie bycia w domu z dala od domu w połączeniu z biurem w niebie – podczas każdego lotu.

Choć na rynku są tysiące prywatnych odrzutowców, żaden nie wyróżnia się bardziej niż srebrny z czerwonym paskiem samolot VistaJet. VistaJet właśnie uznała ten znak towarowy za swój kultowy projekt – jest to wyjątkowe uznanie wartości tego projektu jako kluczowego składnika kapitału marki.

Jaka była Twoja najbardziej udana kampania marketingowa dla VistaJet do tej pory?

MA: Obserwacje poczynione w kabinie zainspirowały powstanie niektórych usług oraz kampanii VistaJet: od VistaPet, pierwszej usługi ułatwiającej latanie z czworonożnymi przyjaciółmi, przez Adventures in the Sky, skierowanej specjalnie dla dzieci; aż do cennego programu win.

W związku z tym trwająca kampania VistaJet Private Dining była największą kampanią marketingową do tej pory – zapewniła około 700 globalnych relacji do tej pory z 2,7 miliardowym globalnym zasięgiem. Pasja naszych klientów do wyśmienitej kuchni zapoczątkowała współpracę z szefem kuchni Nobu – obecnie współpracujemy ze 100 najbardziej poszukiwanymi prywatnymi szefami kuchni i restauracjami wyróżnionymi gwiazdkami Michelin na całym świecie, aby zapewnić gastronomiczne przeżycia w powietrzu i na ziemi.

Stolik na wysokości 13000 m – wyżej niż Mount Everest – jest prawdopodobnie najwyższym miejscem, w którym nasi Członkowie i Klienci kiedykolwiek zjedzą posiłek. Z VistaJet wyruszają oni w podróż przez najlepsze doświadczenia na świecie – na pokładzie i w miejscu przeznaczenia. VistaJet skupia się na sezonowości, zdrowiu i dobrym samopoczuciu, stale rozwijając nasze menu dla wszystkich podniebień, bez względu na to, skąd nasi klienci lecą.

Jedzenie podczas lotu jest często ignorowane i nie jest odpowiednio opracowane z uwzględnieniem wysokości i jej wpływu na podniebienie. Dlatego też współpraca ze światowej sławy szefami kuchni, aby rozwinąć ten temat i zaoferować jedzenie, które jest naprawdę pyszne zarówno na ziemi, jak i w powietrzu, jest dla nas niezwykle ważna – my i nasi klienci cenimy ich doświadczenie. Wielu z naszych utytułowanych partnerów przeformułowało swoje kultowe dania i stworzyło ekskluzywne posiłki, które doskonale smakują w kabinie VistaJet.

Nie da się zaprzeczyć, że osoby o wysokich dochodach mają większy wybór niż większość. Z drugiej strony, są oni również bombardowani prośbami i poszukiwani przez większą liczbę dostawców. Ponadto, aby chronić swoją prywatność i czas, często otaczają się zespołami wspierającymi – doradcami i asystentami – otacza ich skomplikowana sieć sfer wpływów. Dlatego ważne jest, aby marki to rozumiały, aby dostarczać usługi i kampanie, które zapewnią klientowi poczucie indywidualności – marki muszą pozostać blisko pragnień, potrzeb, nadziei i marzeń swoich klientów.

Jak media społecznościowe wpływają na VistaJet?

MA: Nasze kluczowe platformy social media to Instagram i LinkedIn – obie przekraczają 110 tysięcy followersów. Media społecznościowe to cenne narzędzie, które może przyciągnąć potencjalnych klientów, pozwala uzyskać informacje zwrotne od klientów i zbudować lojalność. Obie platformy mają na swoim koncie osiągnięcia w zwiększaniu naszego zasięgu na arenie międzynarodowej. Dodatkowo, dzięki mediom społecznościowym, możemy zaprezentować szeroki zakres usług VistaJet – od wykwintnych doświadczeń w kabinie, do oferty VistaJet Private World – usługi, która otwiera drzwi do najbardziej ekskluzywnych miejsc na świecie i buduje aspekt społecznościowy marki, poprzez wydarzenia i doświadczenia.

Jakie są najważniejsze rzeczy, o których klienci powinni wiedzieć, dokonując rezerwacji z VistaJet?

MA: Obserwujemy coraz większy trend w dążeniu do rozwiązań uwalniających od aktywów. Osoby prywatne chcą uniknąć posiadania wielomilionowego prywatnego odrzutowca, kiedy mogą kupić abonament, płacąc tylko za potrzebne godziny. W rezultacie rok 2022 był kolejnym rokiem rekordowych lotów – przychody Visty wzrosły o 50% rok do roku.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy kontynuowaliśmy znaczące inwestycje w globalną infrastrukturę, skalę i technologię. Aby zaspokoić popyt rozszerzyliśmy flotę Vista o dodatkowe 117 samolotów w 2022 roku, teraz mamy ponad 360 samolotów na całym świecie.

Oferujemy każdemu klientowi lotnictwa prywatnego proste, elastyczne i bezpieczne rozwiązanie dla jego potrzeb lotniczych: od jednorazowych lotów po globalne subskrypcje dla korporacji i osób prywatnych, już od 25 godzin rocznie.

Ile odrzutowców znajduje się we flocie VistaJet?

MA: Flota Vista liczy ponad 360 samolotów – jest to globalna flota we wszystkich zakresach i klasach samolotów, w tym odrzutowce Global 7500, Global 6000, Falcon 7X, G450, Challenger 350 i Citation XLS.

Jakie było Twoje najważniejsze osiągnięcie dla VistaJet do tej pory?

MA: W lotnictwie biznesowym uzyskanie pochwał od klientów jest niezaprzeczalnie trudne. Dlatego zawsze będę pamiętał, gdy w zeszłym roku, lądując po 14-godzinnym locie w odrzutowcu Global 7500, pasażer zapytał załogę, czy mógłby zostać w samolocie trochę dłużej!

Jak wygląda Twój dzień pracy?

MA: Pracujemy 24/7, w wielu lokalizacjach. Dzień zaczyna się wcześnie od przeczytania co najmniej 3 różnych gazet regionalnych. Szybki spacer do biura, a następnie spotkanie zespołu w celu ustalenia planu dnia. Dzień często kończy się spotkaniami z klientami i nawiązywaniem kontaktów. W końcu lotnictwo biznesowe polega na budowaniu osobistego zaufania z klientami i partnerami.

Jakie wyzwania stoją przed VistaJet w roku 2023?

MA: Coraz więcej klientów na całym świecie uznaje, że Vista, poprzez swoje wiodące na rynku marki VistaJet i XO, zapewnia najlepszą wartość i kompleksowe doświadczenie, a nasz rozszerzony zespół ponad 4000 ekspertów jest w pełni zaangażowany w rozwój następnej ery innowacyjnych i zaawansowanych rozwiązań lotniczych na całym świecie. Na początku 2023 roku zaobserwowaliśmy silne tempo, które ma się utrzymać na naszych dynamicznych rynkach globalnych.

Lotnictwo w znacznym stopniu przyczynia się do globalnego dobrobytu gospodarczego: odblokowuje handel, inwestycje i porozumienie między kulturami. W szczególności lotnictwo prywatne odnotowało bezprecedensowy wzrost od czasu pandemii, ponieważ podróże nadal są koniecznością dla firm, aby zapewnić przyspieszenie i ciągłość działalności poprzez połączenia bezpośrednie. W związku z tym konieczne jest zapewnienie, że wzrost gospodarczy i ochrona środowiska idą w parze. Vista dokłada wszelkich starań, aby zmniejszyć wpływ branży na środowisko. Dlatego w 2021 roku, po latach badań, VistaJet zobowiązała się do neutralności węglowej do 2025 roku – zobowiązanie, które ma służyć jako wzór dla wszystkich firm Vista.

Największym wyzwaniem, które w naszych oczach jest pozytywem, jest ponowne podkreślenie naszego zobowiązania do neutralności węglowej w celu zapewnienia bardziej ekologicznej przyszłości dla naszej branży i klientów. Krajobraz polityczny jest bardzo wrażliwy w temacie prywatnego lotnictwa, szczególnie w Europie, a branża jest pod presją na wszystkich frontach, aby działać bardziej zrównoważenie.

VistaJet nadal aktywnie poszukuje i inwestuje w nowe rozwiązania, które są zgodne z najnowszą dostępną wiedzą naukową, aby pomóc przekroczyć obecne ograniczenia w celu dalszej redukcji emisji gazów cieplarnianych – aby stać się pierwszą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla firmą operacyjną w lotnictwie biznesowym do 2025 roku. Po latach badań i współpracy z klientami, branżą i organami regulacyjnymi, oto co zapewnił VistaJet:

Zwiększył przyjęcie kompensacji emisji dwutlenku węgla przez samoloty VistaJet do ponad 89%;
Zapewnił globalny dostęp do zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) bez względu na to, skąd klienci podróżują, jednocześnie kontynuując zewnętrzne działania na rzecz powszechnego przyjęcia SAF w branży;
Wykorzystuje sztuczną inteligencję do maksymalnej optymalizacji floty w celu poprawy zużycia paliwa o 8%;
Dodał do floty 18 nowych samolotów Global 7500, pierwszego biznesowego odrzutowca ze zweryfikowaną przez stronę trzecią Deklaracją Środowiskową Produktu (EPD). Szybkie skrzydła transoniczne samolotu Global 7500 zmniejszają opór powietrza oraz redukują spalanie paliwa i emisję spalin, podczas gdy jego silniki GE zmniejszają zużycie paliwa.
Inwestuje w rozwój nowych technologii lotniczych.

Jak widzi Pan rozwój VistaJet?

MA: Popularność lotnictwa biznesowego utrzymuje się na wysokim poziomie, a ludzie szukają prywatnych i wydajnych opcji do podróżowania. Doświadczamy pozytywnych trendów na dynamicznych rynkach globalnych VistaJet i bezprecedensowych poziomów popytu od dotychczasowych i nowych klientów.

VistaJet postrzega markę jako całościowe doświadczenie. Poza samolotem i załogą, obejmuje to każdy szczegół sensoryczny, aż do zapachu kabiny we wszystkich flotach. Podobnie kolory i wyposażenie kabiny, a nawet wybór win i udogodnień, są spójne bez względu na to, z którego miejsca na świecie wylatujesz. Projekt kabiny jest starannie przemyślany, tak aby w momencie wejścia na pokład klienci wiedzieli już dokładnie, gdzie usiąść lub gdzie zostawić swoje rzeczy. Marka nie jest budowana tylko poprzez design, ale z myślą o doznaniach.

Po zakupie, marki skupiają się na retencji i polecaniu. Aby pozostać partnerem w doskonałości, marka nie może ryzykować, że jej loty będą postrzegane jako towar. Dlatego, aby zapewnić, że wspomnienia rodzą się podczas każdego lotu, marka VistaJet stale się rozwija.

Partnerstwo jest w tym zakresie kluczowe. Podczas gdy koncepcja kabiny pozostaje niezmienna, rozrywka na pokładzie i w miejscu docelowym stale ewoluuje poprzez VistaJet’s Private World – zbiór ekskluzywnych możliwości dla klientów, aby cieszyć się najlepszymi rzeczami, jakie świat ma do zaoferowania. Private World otwiera drzwi do najbardziej ekskluzywnych miejsc i ludzi na świecie oraz buduje aspekt społecznościowy marki – poprzez wydarzenia i dostęp do najbardziej niezwykłych ludzi i usług na planecie.

Dziękujemy za rozmowę.

PROGRAMY MOTYWACYJNE I LOJALNOŚCIOWE

Instagram / #Luxuryboutiquemagazine