Enter your search keyword or phrase and press enter.

5 lutego, 2024

Kuchnie ogrodowe CANA stylem luksusowego życia

Kuchnie ogrodowe CANA stylem luksusowego życia

Wywiad z Jarosławem Gorajem, prezesem Grupy Optimum, wizjonerem i marzycielem, a jednocześnie człowiekiem, który konsekwentnie wciela w życie swoje plany, pomysłodawcą marki CANA – luksusowych kuchni ogrodowych, które wyznaczają światowe standardy i wprowadzają Polskę w ideę outdoor living & cooking.

W swojej firmie stworzył Pan model pracy oparty na „turkusowej organizacji”. To w Polsce nadal mało popularny model zarządzania. Jakie korzyści przynosi ten system pracy marce CANA?

Turkusowa organizacja oparta jest na współpracy, a zarzadzanie na wielu obszarach powierzone jest zespołowi. Ważne są zaufanie i dobre relacje. W CANA działają biuro projektowe, showroom oraz atelier, w których tworzone są kuchnie outdoorowe „szyte na miarę”. Mimo, że zespół jest niewielki, łączą go zaangażowanie i pasja. Ludzie wzajemnie się słuchają, rozwiązują problemy zespołowo. Dzięki temu powstają produkty coraz doskonalsze – luksusowe kuchnie, dopracowane w każdym szczególe.

CANA to kuchnie ogrodowe, zewnętrzne. Skąd wziął się pomysł na stworzenie takiego produktu? 

Budując mój dom i aranżując ogród zapragnąłem w ogrodzie stworzyć estetyczną oraz funkcjonalną przestrzeń, wokół której tętniłoby życie rodzinne i towarzyskie. Chciałem, aby to miejsce stało się sercem ogrodu. Takim miejscem w naszych domach zawsze jest kuchnia i jadalnia. Zrodził się zatem pomysł przeniesienia ich funkcji na zewnątrz, wprost do ogrodu. Do czasu powstania marki CANA na rynku polskim brakowało ekskluzywnych kuchni zewnętrznych oferujących tak wiele możliwości. Misją zespołu CANA stało się stworzenie niespotykanej w branży kuchni ogrodowej o przemyślanej i dopracowanej konstrukcji, wyjątkowej pod względem designu, jakości, trwałości. Polskiej marki, promującej innowacyjność, estetykę, funkcjonalność i jakość zastosowanych rozwiązań.

Kuchnie zewnętrzne to rosnąca, ale wciąż niewielka kategoria. Jak Pan widzi jej rozwój?

CANA to idea outdoor living & cooking, czyli stylu życia łączącego gotowanie i spędzanie wspólnego czasu na świeżym powietrzu – w ogrodzie lub na miejskim tarasie. Popularyzujemy w Polsce bogate i różnorodne tradycje europejskie w dziedzinie outdoor living & cooking i al fresco: włoska cucina all’aperto, francuska cuisine en plein air, hiszpańska cocina al aire libre czy niemiecka Grillkultur, to najbardziej znane przykłady. Na południu Europy kuchnia zewnętrzna nie budzi zdziwienia, ale w  Polsce jest to  nadal nowość i wymaga budowania świadomości. Chcielibyśmy otworzyć przed naszymi rodakami nowe możliwości i pokazać, że gotowanie al fresco oraz grillowanie może być również wykwintną kuchnią oraz wspaniałym sposobem spędzania czasu w gronie rodziny i przyjaciół.

Co zatem wyróżnia kuchnie CANA?

Kuchnie ogrodowe CANA to konstrukcja przemyślana od początku do końca, począwszy od projektu, poprzez dobór materiałów, a skończywszy na produkcji rzemieślniczej. Monolityczne moduły ze stali szlachetnej oraz naturalne spieki kwarcowe to efekt zastosowania najnowszych technologii. Precyzyjne wykończenie każdego najmniejszego detalu kuchni to owoc kunsztu i doświadczenia mistrzów rzemiosła CANA na ostatnim etapie produkcji. Cechą charakterystyczną kuchni CANA jest możliwość tworzenia indywidualnych konfiguracji zarówno kolorystycznych, jak i wyposażenia. Każda kuchnia CANA jest jedyna i niepowtarzalna, dopasowana do indywidualnych preferencji oraz zwyczajów spędzania wolnego czasu. Tworzy piękną, ekskluzywną formę małej architektury ogrodowej.

Grupa Optimum, której jest Pan prezesem, to nie tylko marka CANA, ale także inne obszary działalności biznesowej. I nie tylko biznesowej – także charytatywnej.                                           

Nazwa firmy stanowi zasadę naszej praktyki biznesowej – zawsze dążymy do pełnego wykorzystania możliwości, wypracowania najbardziej korzystnych rozwiązań i osiągnięcia wyznaczonych celów. Grupa Optimum aktywnie działa w kilku sektorach rynku. Jej podstawową działalnością jest energetyka, drugą bardzo istotną branżą jest działalność deweloperska. Natomiast dla mnie osobiście bardzo istotne jest rozwijanie projektów charytatywnych, które wspierają lokalne społeczności. Takim przykładem jest współpraca z fundacją Ziarnko Maku oraz budowa C.E.D.R.-u – ośrodka Centrum Edukacji, Diagnozy i Rozwoju – miejsca, w którym towarzyszymy młodemu człowiekowi i jego rodzinie w drodze do dojrzałości, dbając o niego w sposób całościowy, otaczając troską jego rozwój fizyczny, psychiczny, a także duchowy. Z nowym rokiem rozpoczynam nowe wyzwanie – swoją działalność inauguruje fundacja SELA, której jestem założycielem, i o której, mam nadzieję usłyszy wkrótce cała Polska.