Enter your search keyword or phrase and press enter.

18 października, 2021

BMW ma tę moc. Nowa trasa koncertowa zespołu Coldplay, zasilana energią z akumulatorów BMW

BMW ma tę moc. Nowa trasa koncertowa zespołu Coldplay, zasilana energią z akumulatorów BMW

Fanów muzyki z pewnością cieszy informacja, że już niedługo premierę będzie miała nowa trasa koncertowa zespołu Coldplay. Nigdy koncertom grupy nie brakowało mocy, ale tym razem będzie jej jeszcze więcej. Wszystko dzięki współpracy zespołu z zawsze pobudzającą adrenalinę marką BMW. 

Współpraca między BMW a Coldplay będzie miała swój nowy punkt kulminacyjny. Po sukcesie przeboju „Higher Power” oraz występie brytyjskiego zespołu w wirtualnym świecie BMW JOYTOPIA na targach IAA Mobility w Monachium, BMW dostarczy teraz pierwszy na świecie przenośny, ładowalny akumulator pokazowy, na nadchodzącą światową trasę koncertową zespołu Music Of The Spheres. W 2022 roku czterech muzyków ma wystąpić w Kostaryce, następnie zagrają w Dominikanie, w Meksyku, USA, Niemczech, Polsce, Francji, Belgii i Wielkiej Brytanii.

Energię elektryczną niezbędną do właściwej oprawy koncertów zapewni specjalna bateria, dzięki ponad 40 akumulatorom samochodowym nadającym się do recyklingu. W ten sposób seria koncertów zespołu będzie bardziej przyjazna środowisku i będzie jedną z najbardziej ekologicznych tras w historii muzyki. Współpraca BMW i Coldplay wyznacza nowe standardy i może stać się wzorem dla całej branży muzycznej.

Specjalna technologia magazynowania energii, dzięki częściowo przetworzonym akumulatorom BMW i3.  dostarczy niezbędną, super niskoemisyjną energię elektryczną i zastąpi zwykłe generatory napędzane olejem i benzyną. Spowoduje to znaczne zmniejszenie emisji węgla podczas wszystkich występów zespołu na żywo.

Akumulator będzie ładowany przy użyciu szeregu odnawialnych źródeł energii, w tym instalacji solarnych, kinetycznej podłogi stadionu, rowerów elektrycznych i generatorów zasilanych hydrorafinowanym olejem roślinnym. Kinetyczna podłoga stadionu i rowery elektryczne wykorzystają zbiorową moc jakiej udzielą… sami fani.

Owe akumulatory samochodowe są pierwszymi na świecie, które nadają się do powtórnego wykorzystania. Technologia ta jest istotną częścią wizji zrównoważonego rozwoju i gospodarki odnawialnej BMW Group.

„Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z BMW, aby stworzyć pierwszą na świecie baterię pokazową nadającą się do wielokrotnego ładowania – która pozwoli nam zasilać nasze koncerty niemal w całości z czystej, odnawialnej energii” – mówi Chris Martin z Coldplay. ”

„Wspólna świadomość zrównoważonego rozwoju, doprowadziła w ciągu ostatnich lat do intensywnego, kreatywnego procesu współtworzenia pomiędzy BMW i Coldplay” – podkreśla Jens Thiemer, Senior Vice President Customer and Brand BMW. „Utwór z kampanii „Higher Power”, uświetniający wprowadzenie na rynek naszych całkowicie elektrycznych modeli BMW iX oraz BMW i4, a także występ Coldplay w wirtualnym świecie BMW JOYTOPIA podczas IAA Mobility były pierwszymi ważnymi punktami naszej udanej współpracy. Dzięki wykorzystaniu akumulatorów z drugiej ręki, z pojazdów BMW i3 pomagamy w tworzeniu jeszcze bardziej bezpiecznej dla środowiska trasy koncertowej zespołu Coldplay.”

Sukcesy współpracy: „Higher Power” i JOYTOPIA

Wieloletnia współpraca między BMW a Coldplay sięga roku 2014. Wtedy to zespół w składzie Chris Martin, Jonny Buckland, Will Champion i Guy Berryman zagrał przed 1500 entuzjastycznymi fanami, uświetniając zakończenie swojej trasy koncertowej „Ghost Stories Tour” w BMW Welt w Monachium. Te pierwsze kontakty i wzajemna świadomość zrównoważonego rozwoju zaowocowały w końcu współpracą między BMW i Coldplay.

Kampania dla pojazdów elektrycznych BMW iX oraz BMW i4 w czerwcu 2021 roku była pierwszym dużym wspólnym sukcesem marki i zespołu. BMW i Coldplay wspólnie tworzyły tę unikatową kampanię. Utwór z kampanii „Higher Power” stał się wielkim hitem, a zwrot „This joy is electric” doskonałym przesłaniem marki dla dwóch nowych modeli BMW klasy premium.

Zrównoważona podróż dookoła świata jako wzór dla całej branży motoryzacyjnej

Na targach IAA Mobility w Monachium we wrześniu 2021 r., które odbyły się pod hasłem „RE:IMAGINE TODAY” i w duchu wizji zrównoważonego rozwoju i gospodarki odnawialnej BMW Groups, osiągnięto kolejny duży sukces tej wspólnej twórczości. W nowo utworzonej metawersji BMW JOYTOPIA zaprezentowano całkowicie wirtualny występ zespołu Coldplay. Występ muzyków można było oglądać online przez 24 godziny, a obejrzało go ponad 150 000 osób na całym świecie. Dla świata cyfrowego JOYTOPIA stanowiła milowy krok w zakresie marketingu i komunikacji korporacyjnej.

Udana współpraca między BMW i Coldplay została teraz rozszerzona, prowadząc wprost do nowego punktu kulminacyjnego podczas przyszłorocznej światowej trasy koncertowej. Jako partner i dostawca akumulatorów samochodowych nadających się do recyklingu, BMW będzie wspierać brytyjski zespół w osiągnięciu celu, jakim jest przyczynianie się do zrównoważonego rozwoju. Współpraca ta zmienia reguły gry i może stać się wzorem dla całej branży koncertowej.

 

materiał dzięki BMW Group

 


Instagram / #Luxuryboutiquemagazine