17 września, 2023
Jazda próbna nową Panamerą: ostatnie poprawki
W Skandynawii Panamera była eksploatowana w bardzo niskich temperaturach; w Afryce Południowej samochód poradził sobie z trudnymi warunkami drogowymi; natomiast w Azji wysoka wilgotność powietrza oraz godziny postojów w megamiastach stanowiły szczególne wyzwanie dla całego pakietu.
„Intensywnie testujemy każdy nowy samochód, aby spełnić wymagania nasze i oczywiście naszych klientów na całym świecie” – mówi kierownik ds. rozwoju Marcel Hönemann. „Standardem, który wyznaczamy, są zawsze cele rozwojowe określone w specyfikacjach. Nowa Panamera musi wyróżniać się tu i teraz, szczególnie pod względem wydajności, komfortu i akustyki”.
Nowa Panamera jest teraz dostępna w czterech wariantach E-Hybrid
W Porsche odpowiedni układ napędowy jest niezbędny do uzyskania optymalnych osiągów. Nowy model Panamery ma całkowicie unowocześnioną gamę silników, w których skupiono się na najnowocześniejszych rozwiązaniach zapewniających zrównoważone układy napędowe i wydajność.
„Po zaoferowaniu już trzech modeli E-Hybrid dla drugiej generacji Panamery, w nowej Panamerze dodamy czwartą hybrydę typu plug-in. To nasza odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie ze strony naszych klientów. W niektórych krajach udział pojazdów hybrydowych typu E w Panamerze wynosi prawie 100%. Nowa wersja to model o wysokich osiągach, który idealnie wpasowuje się w wszechstronną ofertę” – informuje dr Thomas Friemuth, szef linii produktów Panamera. „Zwiększamy parametry elektryczne Panamery we wszystkich modelach E-Hybrid pod względem dynamiki jazdy oraz ważnych parametrów, takich jak zasięg elektryczny i prędkość ładowania.
Podstawą wszystkich modeli E-Hybrid nowej Panamery jest nowy, mocniejszy silnik elektryczny, który jest teraz całkowicie zintegrowany z obudową nowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Oferuje wyższe wartości wydajności układu napędowego i rekuperacji niż jego poprzednik przy niższej masie. Jego energię zapewnia akumulator wysokiego napięcia o znacznie większej pojemności 25,9 kWh. Ładowarka pokładowa o mocy 11 kW skraca czas ładowania pomimo zwiększonej zawartości energii.
Zasadnicze zmiany w silnikach spalinowych zapewniają dodatkową wydajność i osiągi. Wszystkie układy napędowe nowej Panamery są przygotowane na przyszłe normy emisji.
„Jestem zachwycony postępem, jaki poczyniliśmy w zakresie elektryfikacji. Integracja i połączenie dwóch układów napędowych w Panamerze działa absolutnie płynnie i harmonijnie. Dzięki nowym układom napędowym samochód charakteryzuje się niezwykłą łatwością i niezawodnością podczas przyspieszania” – relacjonuje z jazd próbnych Arno Bögl, kierownik projektu ds. układu napędowego w linii produktów Panamera.
Z innowacyjnym zawieszeniem pneumatycznym
Oprócz wszechstronnie zmienionej gamy silników, nowa Panamera zawiera także inne nowości. Po raz pierwszy Panamera może zostać wyposażona w opcjonalne, wysokiej klasy podwozie z aktywną kontrolą amortyzatorów i szeroką gamą funkcji dodatkowych.
„Dzięki aktywnemu podwoziu wyznaczamy nowe standardy. Mogliśmy to odczuć na każdym metrze naszych jazd próbnych – bardzo wygodnie na bruku portu w Barcelonie oraz bardzo dynamicznie i zwinnie na krętych wiejskich drogach poza miastem. Nieporównywalnie szeroki asortyment” – mówi Thomas Friemuth.
Nowa Panamera jest standardowo wyposażona w półaktywne podwozie z nowymi dwuzaworowymi amortyzatorami, które mogą niezależnie regulować stopień sprężania i odbicia. To znacznie poszerza zakres pomiędzy komfortowym i wydajnym tuningiem podwozia, również w nowym standardowym podwoziu.
Informacje
Podczas jazd próbnych w nowej Panamerze zostaną wprowadzone ostatnie poprawki przed jej światową premierą. Porsche zaprezentuje trzecią generację czterodrzwiowego samochodu sportowego na festiwalu Icons of Porsche w Dubaju w dniu 24 listopada 2023 r. Samochód zostanie zaprezentowany uczestnikom festiwalu w dniach 25–26 listopada 2023 r.