Enter your search keyword or phrase and press enter.

23 sierpnia, 2023

ROZMAWIAMY Z SINE BRYNESTAD STOKKE, PREZESKĄ ELM ORGANICS – MARKI LUKSUSOWYCH KOSMETYKÓW

ROZMAWIAMY Z SINE BRYNESTAD STOKKE, PREZESKĄ ELM ORGANICS – MARKI LUKSUSOWYCH KOSMETYKÓW

Bywalcy luksusowych hoteli, jachtów i centrów spa, doskonale znają kosmetyki marki Elm Organics.  Rozmawiamy z Sine Brynestad Stokke, CEO Elm Organics, dzięki czemu dowiadujemy się nieco więcej o tej zapracowanej kobiecie i o tym, co ją napędza do działania.

Jesteś inżynierem chemii specjalizującym się w technologii środowiskowej. Rozwiń ten temat i opowiedz nam więcej o sobie.

Zawsze chciałam coś stworzyć i wywrzeć wpływ – coś zmienić. Kiedy zostałam inżynierem chemii, specjalizującym się w technologii środowiskowej, stało się to idealnym połączeniem moich kompetencji i pasji do środowiska, a jednocześnie do wysokiej klasy pielęgnacji skóry. Świat się zmienia i wszyscy jesteśmy zachęcani do zmiany naszego stylu życia na taki, który naprawdę wspiera naturę. Stworzenie nowej generacji kosmetyków było moim marzeniem, a punktem wyjściowym była wysoka jakość. Niewielu klientów kupuje produkt tylko dlatego, że jest przyjazny dla środowiska. Musi on zapewniać klientowi wysokiej jakości doświadczenie. Elm Organics Norway jest liderem nowej generacji produktów do pielęgnacji włosów i skóry i wierzę, że to dopiero początek bardzo obiecującej przyszłości dla branży kosmetycznej.

Kiedy firma oficjalnie rozpoczęła działalność i co zainspirowało Cię do stworzenia czystych i bezpiecznych dla środowiska produktów Elm Organics?

Uruchomiliśmy firmę w 2021 roku, ale historia Elm Organics rozpoczęła się wiele lat temu. Musiałam mieć około 15 lat, kiedy moja mama Linn (współzałożycielka Elm Organics) natknęła się na stronę internetową o nazwie EWG Skin-deep. Ta baza danych umożliwia wyszukiwanie określonych składników lub produktów i zapewnia parametry wskazujące, jak szkodliwe są one dla zdrowia ludzkiego i środowiska. Przejrzeliśmy wszystkie produkty, które mieliśmy w łazience i prawie wszystkie z nich wylądowały w koszu na śmieci. To był prawdziwy początek Elm. Narodził się pomysł stworzenia nowej generacji kosmetyków – produktów, które dobrze wyglądają, dobrze się czują, dobrze pachną, są wykonane z najlepszych składników, najwyższej jakości i czyste.

Po ukończeniu studiów inżynierskich w 2019 roku udaliśmy się prosto do laboratorium we Francji i zaczęliśmy opracowywać formuły Elm Organics. Pracowaliśmy nad tym przez dwa lata, podczas gdy ja zdobywałam tytuł magistra zarządzania technologią. Jesienią 2021 roku, zaledwie dwa miesiące po ukończeniu studiów magisterskich, uruchomiłyśmy Elm Organics.

Gdzie hodowane lub uprawiane są surowce i w jaki sposób upewniasz się, że są tak czyste, jak chcesz?

W naszym laboratorium znajduje się farma R&D (farma badawczo-rozwojowa), na której uprawiamy różne składniki stosowane w formułach Elm. Jest to również miejsce, w którym uprawiamy nowe składniki do testowania przyszłych formuł. Mamy również farmę organiczną w Norwegii, gdzie uprawiamy specjalne składniki. Wszystkie nasze składniki są pozyskiwane w sposób etyczny i pochodzą z wysokiej jakości upraw ekologicznych. Zapewniamy jakość poprzez certyfikowanie wszystkich produktów przez Cosmos Organic Standard. Certyfikat ten gwarantuje klientom, że produkt jest biodegradowalny i nie zawiera mikroplastiku ani innych szkodliwych chemikaliów. Wszystkie produkty Elm są wegańskie i nie mają nic wspólnego z okrucieństwem.

Czy Twoim zdaniem wszyscy staniemy się bardziej świadomi ekologicznie i w jaki sposób Elm ma nadzieję nas zainspirować?

Rośnie liczba świadomych konsumentów. Żadne miejsce na ziemi nie jest nietknięte przez zmiany klimatyczne, a klienci stają się coraz bardziej świadomi, że zwierzęta są wykorzystywane jako składniki ich produktów. Wszyscy stajemy się bardziej świadomi wpływu naszych wyborów, a opcje takie jak Elm zyskują na popularności. Jest to również widoczne w stałym tempie wzrostu produktów naturalnych i organicznych na całym świecie. Elm ma nadzieję zainspirować nie tylko już świadomych konsumentów, ale także stworzyć produkt o tak wysokiej jakości, że przyciągnie on osoby początkowo niezainteresowane środowiskiem.

Wiemy z pierwszej ręki, że wasze wspaniałe produkty znajdują się w kabinach jachtów Sea Dream Yacht. Gdzie jeszcze można je kupić na całym świecie?

Można odwiedzić nasz sklep internetowy (Elm Organics), a produkty Elm są również dostępne w wielu hotelach i u wybranych sprzedawców detalicznych w Norwegii.

Poza rynkiem konsumenckim, gdzie jeszcze chciałbyś oferować i używać swoich produktów?

Elm zapewnia zrównoważony luksus i idealnie pasuje do wysokiej klasy hoteli. Hotele mają znaczący wpływ i zwracają się do nas nie tylko w celu spełnienia przyszłych wymagań i przepisów, ale także ze względu na wyraźny wzrost świadomego zarządzania”.

Jak myślisz, jak bardzo media społecznościowe wpływają na Twój konkretny rynek?

Bardzo. Media społecznościowe to miejsce, w którym bezpośrednio komunikujemy się z naszymi klientami i naprawdę doceniamy lojalne wsparcie dla czystych produktów w komentarzach, wiadomościach i recenzjach na Trustpilot. Platforma ta pozwala nam również przekazywać nowe spostrzeżenia i wiedzę naukową. Wiedza pozwala klientom dokonywać najlepszych wyborów dla siebie, swoich rodzin i planety.

Jak widzisz rozwój Elm w ciągu najbliższych dwóch lat?

Jesteśmy świadkami szybkiego rozwoju Elm Organics od czasu naszej premiery w sierpniu 2021 roku. W 2024 roku Elm Organics wprowadzi ELM SKIN CARE i ELM SUN PROTECTION, oba certyfikowane zgodnie z najwyższymi standardami. Mamy globalne ambicje.

Jakie są największe wyzwania biznesowe, z którymi mierzysz się na co dzień?

Greenwashing. Przepisy są zbyt łagodne. Terminy takie jak „naturalny”, „wegański” i „składniki organiczne” są używane swobodnie. Jednak niewielu klientów zdaje sobie sprawę, że aby marka mogła promować produkt jako „wyprodukowany ze składników organicznych”, wymagany jest tylko 1% zawartości organicznej. Innym ważnym aspektem, o którym należy pamiętać, jest to, że produkt jest wegański, ale niekoniecznie oznacza to, że formuła jest wolna od szkodliwych składników. Aby być naprawdę bezpiecznym, zawsze szukaj obu certyfikatów: Cosmos Organic i Vegan & Cruelty-Free.

Jakie jest Twoje największe dotychczasowe osiągnięcie?

W odniesieniu do Elm Organics uważam, że są to trzy nagrody, które otrzymaliśmy za nasze produkty. W 2022 r. nasz płyn do mycia rąk z kwiatem bawełny zdobył nagrodę „Best Hand Wash 2022” w konkursie Nordic Natural Beauty Awards. W 2023 roku zdobyliśmy nagrodę „Best Body Wash” i „Editor’s Choice” za naszą mieszankę Marvellous Oil Blend w konkursie Beauty Shortlist Awards 2023. Jest to dla nas znaczące osiągnięcie, pokazujące, że produkty organiczne wykonane przy użyciu innowacyjnej technologii mogą konkurować – i wygrywać. To zachęcająca wiadomość, która zainspiruje kolejnych producentów do pójścia w nasze ślady.

Czy planujesz stworzyć i wprowadzić na rynek gamę produktów do pielęgnacji skóry?

Pracujemy nad Elm Skincare od wielu lat i mamy nadzieję wprowadzić produkty na rynek jesienią 2024 roku. Ta linia produktów do pielęgnacji skóry jest dla nas bardzo wyjątkowa i do jej produkcji zastosowaliśmy unikatowe zioło, które uprawiamy na naszej ekologicznej farmie w Norwegii. Zioło to jest pełne witaminy C i ma właściwości lecznicze. Pielęgnacja skóry Elm to miejsce, w którym innowacja i nauka spotykają się z tym, co najlepsze w organice.

Jaka jest Twoja definicja luksusu?

Można to opisać jednym słowem – jakość. Dla mnie luksus nie ma nic wspólnego z ceną, ale z jakością produktu. Na przykład przyjazd do hotelu, który serwuje organiczny, świeżo wyciskany zielony sok, jest luksusem. Lub gdy pokój hotelowy został zaprojektowany z myślą o optymalnych warunkach snu, a przybory łazienkowe posiadają certyfikat ekologiczny, oczywiście przy użyciu butelek z recyklingu.

 


Instagram / #Luxuryboutiquemagazine